Wednesday, August 3, 2011

وقتی ارکان نظام را می توان با "آب بازی" لرزاند ، چرا دریغ کنیم ؟

به باور من برنامه بیست و سی دیشب ، مسخره ترین از نوع خود بود . در هیچ کجای دنیا ، هیچ حکومتی ، نقطه ضعف خود را به این آسانی در اختیار مخالفینش قرار نمی دهد !
آب بازی . به همین سادگی و به همین راحتی !
از همه جالبتر ، سخنان رئیس پلیس باصطلاح امنیت اجتماعی بود که از فرط مسخرگی ارزش خندیدن هم نداشت . آنچنان حرف می زد و شاخ و شانه می کشید انگار جلوی چشمانش به ناموسش تجاوز کرده اند !
گذشته از ابعاد جالب کاری که جوانان شهر در این مراسم پرشور و شوق ( که برای زنده نگهداشتن اراده شان بسیار لازم و بلکه ضروری است ) باید اعتراف کرد که هر کسی با هر انگیزه ای این برنامه را ترتیب داد ، ضربه ای مهلک به پیکر نظام لرزان ولایت فقیه زد . در واقع کاری کرد که رژیم نهایت ضعفش را به رخ همگان کشید بدون آنکه بداند وقتی قرار است حکومتی از آب بازی چند جوان تا به این اندازه هراس داشته باشد دیگر کارش تمام است . چنین رژیمی ممکن است چند صباحی به زور اسلحه و باتوم و قداره کش و با تزویر مذهب و خرافه پروری و با اتکا به زر فراوانی که از ناحیه پول نفت در اختیارش است بر عمر ننگینش بیفزاید اما در پشت این نمایش ها نشان می دهد که هزاران بار بیش از آن چیزی که میخواهد مردم از او بترسند، در واقع این خود اوست که از مردم هراس دارد .
حال پرسش اینجاست که : وقتی ارکان نظام را می توان با "آب بازی" لرزاند ، چرا دریغ کنیم ؟

2 comments:

  1. مطلب زیبایی بود
    خوشحال میشم به وب لاگ من هم سر بزنید و نظرتون رو بگین
    http://hiyr.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. واقعا صحیح است رژیمی را که با بازی وتفریح می شود لرزاند باید همت کرد واینگونه بازیها را افزایش داد

    ReplyDelete