Wednesday, March 24, 2010

چرا کاسپین ماکان و چرا اسرائیل ؟

شنیدید و شنیدیم و در تمام رسانه های اینترنتی خواندیم که این جناب کاسپین ماکان طی یک اقدام عجیب و غریب و غیر عرفی به اسرائیل رفته و حتا با شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل نیز دیدار خصوصی داشته است .
نکته مورد نظر این نوشتار ، نسبت کاسپین ماکان با ندا نیست چرا که به هر حال ایشان در همه جا با نام ندا شناخته شده و مورد تقدیر و تفقد قرار گرفته و از دریای بیکران مهر و عطوفت ایرانیان بهره مند گردیده است ! با این موضوع هم که چه کسانی و با چه وسیله ای و با چه انگیزه ای مقدمات خروج ایشان را از ایران فراهم کرده اند ، کاری ندارم ! اما آنچه بشدت ذهن من را مشغول می کند این نکته نه چندان ظریف است که :
طی چهار - پنج سال گذشته ، دولت ایران و بویژه شخص محمود احمدی نژاد بهترین خدمت را در طول تاریخ چند ده ساله اخیر به دولت اسرائیل کرد و این فرصت طلایی را به راحتی در اختیار این کشور قرار داد تا با پنهان شدن در پشت ماجرای انکار هولوکاست ، برای خود مشروعیت کاذب در سطح جهان کسب کند و همزمان به تضییع حقوق اساسی مردم فلسطین بپردازد و همزمان باعث رشد روزافزون تندروی در سطح منطقه و تقویت گروههای میلیشیایی و وابسته به کشورهایی شود که حیاتشان همواره در گرو خشونت و تندروی و آدمکشی و ناامنی و قتل و جنایت است .
حال نوبت اسرائیل است که با یک حرکت حساب شده و در پشت یک برنامه غیر دولتی ، با دعوت از این شخص ، دین خود را به احمدی نژاد ادا کند و بهانه لازم را برای اتهامات تکراری و نخ نمای جمهوری اسلامی مبنی بر وابسته بودن جنبش سبز و حرکت آزادیخواهنه مردم ایران به خارجی ها - و این بار اسرائیل - در اختیار این رژیم بگذارد .
کدام آدم ساده اندیشی است که نداند اینروزها - که اتفاقاٌ اسرائیلی ها اصلاٌ حال خوشی ندارند - سفر یک ایرانی آن هم در پوشش کاذب آزادیخواهی به اسرائیل چه عواقب و تبعاتی ممکن است داشته باشد ؟ آیا وقت آن نرسیده که چشم ها شست وجور دیگر دید ؟
حال پرسش اصلی اینجاست : چرا باید دولت اسرائیل ( چون این سفر قطعاٌ بدون اطلاع و حمایت دولت و سیتم های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل نمیتوانسته اتفاق بیفتد ) هزینه چنین سفرهای عجیب و مشکوکی را بدهد که فردا جمهوری اسلامی از آن در جهت گمراه کردن افکار عمومی و بدنام کردن مخالفین خود بهره برداری سیاسی کند ؟ ایا اسرائیل و جمهوری اسلامی منافع مشترک دارند ؟
شخصاٌ امیدوارم این اقای کاسپین ماکان فقط برای اهداف شخصی و بدون حمایت هیچ کس دیگر اقدام به این کار نابخردانه کرده باشد .
هست در پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

No comments:

Post a Comment