Friday, March 18, 2011

اگر به دموکراسی و انتخابات آزاد و رفراندوم باور دارید به رضا پهلوی نتازید

در ابتدا بعنوان مقدمه بحث لازم است بگویم که مخاطب من در این نوشتار آن دسته از عزیزانی است که دلشان برای فردای ایران و آزادی و دموکراسی می تپد و چیزی مگر در خط صلاح و اصلاح نمیگویند . مبارزین راه آزادی ایران که تمام هم و غم خود را مصروف تلاش برای برقراری یک حکومت مردمی و دموکرات با تکیه بر حقوق اولیه انسانی و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر می کنند . ضمناً بر این هم واقفم که این بحث بدلیل حساسیتی که دارد ممکن است موافقین و مخالفین زیادی را به خود جلب کند اما امیدوارم همگان بتوانند در یک فضای متمدنانه و مؤدبانه با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند . با این مقدمه کوتاه می پردازم به اصل موضوع :
مصاحبه های اخیر آقای رضا پهلوی با برنامه های مختلف صدای آمریکا بحث های فراوانی بدنبال داشته است . اگر چه نفس انجام این بحث ها برای آینده و تمرین دموکراسی خوب است اما متأسفانه شاهد هستیم که بسیاری از دوستان بر او می تازند و به جرم گناه ناکرده ( گیرم که پدر ایشان انسان بسیار بدی هم باشد ) او را به تیغ ناسزا و توهین می نوازند . در اینجا قصد ندارم از ایشان دفاع کنم چرا که نماینگی یا وکالت ایشان را بعهده ندارم اما توصیه ای به همه عزیزان دارم :
مگر ما به ایران آزاد معتقد نیستیم ؟
مگر ما به تشکیل یک مجلس مؤسسان و بازنگری و اصلاح قانون اساسی پایبند نیستیم ؟
مگر ما به برگزاری یک رفراندوم جهت تعیین نوع حکومت باور نداریم ؟
مگر ما برای یک انتخابات صد در صد آزاد و منصفانه که هر کسی بتواند در آن خود را به عرصه بگذارد مبارزه نمی کنیم ؟
اگر پاسخ به همه این پرسش ها مثبت است پس ما را چه می شود که اینچنین بر شخصی چون رضا پهلوی می تازیم ؟
باور کنید قصد دفاع از او را ندارم اما وقتی می بینم که بسیار از عزیزان - حتا با نیت خیر - بر او می تازند و عنوان او و سخنان برخی از طرفداران نا آگاهش را به سخره گرفته و قصد انتقام گیری دارند ، افسوس می خورم .
واقعاً مگر رضا پهلوی چه گفته است ؟ آیا کلامی غیر از سکولاریسم ( به معنای جدایی نهاد دین از نهاد دولت ) از او شنیده اید ؟
آیا به برگزاری انتخابات آزاد معتقد نیست ؟
آیا می خواهد خودش را - با هر عنوانی - به مردم ایران تحمیل کند ؟
آیا خودش را یک ایرانی چون من و شما نمی داند ؟
آیا اجازه ندارد فردا خودش را به رأی مردم بگذارد و پاسخ " نه " از مردم بگیرد ؟
دوستان !
به یاد می آورم در سال 57 فضایی مشابه این وضعیت بر ایران و جو سیاسی آن غالب شده بود . همه فقط از جمهوری اسلامی میگفتند و هر کسی را که حرف دیگر می زد تخطئه می کردند و به شلاق اهانت و استهزاء می نواختند . آخرش چه شد !؟ جمهوری منحوس اسلامی که امروز همه ما تلاش می کنیم از شر آن راحت شویم .
چگونه است که ما حاضریم عباراتی نظیر " اجرای بدون تنازل قانون اساسی موجود " یا تعابیری چون " بازگشت به دوران طلایی حضرت امام خمینی " را از کسان دیگر بشنویم و دم برنیاوریم وبه غمض عین رد کنیم و بگوییم که " نه ! حتمن منظورشان این نیست و و و " ( که البته موضوع بحث من نیست اگر چه این رویکرد عقلانی را در راستای یک مبارزه سیاسی متمدنانه ستایش می کنم ) ولی حاضر نیستیم کسی را که کلامی جز براندازی حکومت و برقراری یک حکومت دموکرات سکولار ( بمعنای جدایی نهاد دین از نهاد دولت ) و برگزاری یک رفراندوم و انتخابات آزاد نمیگوید در کنار خودمان بپذیریم ؟
آیا تا حال با خود اندیشیده اید که رضا پهلوی جنایتی مرتکب شده است ؟ رسوایی سیاسی یا اخلاقی یا حتا مالی داشته است ؟ آیا کمر به قتل کسی بسته است ؟ آیا دروغ می گوید ؟ آیا می خواهد خود را به زور اسلحه و ... به مردم ایران تحمیل کند ؟
آیا راحت تر ، متمدنانه تر و بهتر نیست که به جای این همه حمله و هتاکی و استهزاء و ... اجازه دهیم که امثال رضا پهلوی بیش از پیش جذب این جنبش آزادیخواهی شده و در فردای ایران آزاد این عرصه را پیدا کنند که خود را به قضاوت رأی مردم گذاشته و از مردم - مثلاً - پاسخ " نه " دریافت کنند ؟
پس عنوان نوشتار را دوباره تکرار می کنم :
هم میهن آزاده ام ! اگر به دموکراسی و انتخابات آزاد و رفراندوم باور دارید به رضا پهلوی نتازید .
زنده باد آزادی
پاینده باد ایران

1 comment:

  1. چرا بعضی‌ از ما نمی‌خواهیم بپذیریم که مردم ایران مارگزیده هستند و کاملا طبیعیه که از ریسمان سیاه و سفید بترسند.چرا آقای رضا پهلوی مدام تکرار میکند که می‌خواهیم به دوران طلایی ایران آزاد بازگردیم( درست مثل گفته موسوی و دوران طلایی امامش). این پاشیدن خاک به چشم مردم نیست؟ ایران قبل از انقلاب آزاد بود؟آیا در عصر مدرن کنونی با اینهمه پیشرفت علم و عقل، نشاندن یک نفر به عنوان ولی فقیه یا شاه روی سر مردم دیوانگی نیست؟آیا میدانید که جوانان کشورهایی مثل سوئد در صدد براندازی دم و دستگاه سلطنت هستند اما اسیر رای منفی‌ پیران موافق پادشاهی هستند که متاسفانه در اکثریت اند؟
    لطفا کمی‌ فکر کنید، مطمئن باشید ضرر نمیکنید.

    ReplyDelete