Wednesday, March 23, 2011

من نه میخواهم به دوران طلایی خمینی ! برگردم و نه می خواهم جمهوری اسلامی بماند . این را با چه زبانی باید بگویم ؟

نزدیک دو سال از شروع جنبش سبز می گذرد . با اینکه اعتقاد دارم این جنبش تنها نتیجه یک تقلب انتخاباتی نبوده و ریشه در سالها مبارزه خاموش مردم ایران بویژه جوانان دارد که به دنبال یک زندگی آزاد و معمولی هستند ولی حتا اگر سرآغاز این جنبش را در کودتای انتخاباتی سال 88 ببینیم باز به این نتیجه می رسیم که این مردم به چیزی کمتر از سقوط و انهزام رژیم فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی راضی نبوده و نخواهند بود و این نیاز طبیعی را مدتهاست با صدای بلند فریاد می زنند .
شعارهایی نظیر : نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و مرگ بر دیکتاتور ، تنها بخشی از انگیزه های جوانان این مرز و بوم را نشان میدهند ، آنجا که مردم داد می زنند که با تمام وجود از رژیم جمهوری اسلامی و رهبری و نظام و حاکمیت آن خسته شده و خواهان برکناری آنان هستند . این مردم ، سیاستهای جمهوری اسلامی را چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی بطور اساسی به چالش کشیده اند و در این میان کسانی پیدا شده اند که اگر نگوییم از روی نادانی و کج فهمی و بد سلیقگی بایستی گفت از روی خیانت تلاش می کنند تا با به انحراف کشاندن این درخواست عمومی ، آن را در حد یک مسئله ساده چون کنار رفتن احمدی نژاد و فرستادن آقای مهندس موسوی به کاخ ریاست جمهوری تقلیل دهند .
با نگاهی به روند تحولات در منطقه بسادگی می توان دریافت که در تمامی کشورها از جمله تونس و مصر ، مردم و رهبران انقلاب یکصدا و متحد فریاد دموکراسی و تغییر رژیم سردادند و کسی یا کسانی ( شناخته و ناشناخته ) در این میان پیدا نشدند که در بحبوحه انقلاب مردمی از دیکتاتور حمایت کرده ، یا او را از نظر مالی ( ! ) مبرا از هرگونه عیب و ایرادی شناخته یا درخواست بازگشت به دورانی نمایند که در نوع خودش چیزی کمتر از رژیم فعلی نداشته و ندارد . یک ضرب المثل معروف هست که می گوید : شتر سواری دولا دولا نمی شود !
نمی توان هم به دنبال آزادی بود و هم به بقای رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی که با اتکا به یک قانون اساسی معیوب و تفسیر پذیر به حیات خود ادامه می دهد ، تن داد .
نمی توان با خامنه ای و نهادهای منصوب و وابسته به او که از هر گونه پاسخگویی و شفافیتی معاف هستند مخالف بود و آرزوی بازگشت به دوران خمینی را در سر پروراند .
نمی توان چشم را بر روی حقایق تاریخی بست و فراموش کرد که ریشه - اگر نگوییم تمام که - اکثریت خرابی ها و مفسده موجود در نظام حاکمیت جمهوری اسلامی در تعلیمات خمینی و با استناد به راه و روش اوست .
نمی توان مدافع برابری انسان ها از هر نژاد و قبیله و مذهب و جنسیت بود و به حذف یکی - دو اصل از قانون اساسی معلول جمهوری اسلامی که در برگیرنده انواع تبعیضات است ، رضایت داد .
یادمان نرود ، این مردم و حرکت و جنبش مردمی بودند که آقایان مهندس موسوی و کروبی را تا اینجا کشاندند و جرأت و جسارت درافتادن با دیکتاتور و دیکتاتوری را به آنان دادند . البته نباید از حق گذشت و پایمردی این بزرگواردان را نادیده گرفت اما قرار نبوده و نیست که از کسی بت بسازیم و همه نظرات و حرفهایشان را به غمض عین گرفته و بپذیریم .
من ، - یک ایرانی و کسی که خود را سرسپرده جنبش سبز آزادیخواهی ایرانیان می داند - با پدیده ای به نام "بازگشت به دوران طلایی حضرت امام ! " مخالفم اگر گوینده اش شخص باریتعالی باشد همانگونه که با مبرا دانستن خامنه ای از جرائم مالی مخالفم اگر گوینده اش کسی مانند عطاءالله مهاجرانی لندن نشین* باشد . کسی که در حصار امن نشسته و برای مردم نسخه صادر می کند و به ریش آزادیخواهان می خندد .
معتقدم باید صراحت داشت و تعارفهای اینچنینی را کنار گذاشت . باید به همه دنیا فهماند که جنبش سبز - جنبش آزادیخواهانه ایرانیان - به کمتر از براندازی جمهوری اسلامی و برقراری یک حکومت صد در صد مردمی که تمام مسئولان آن در مقابل مردم پاسخگو باشند ، راضی نبوده و ، نیست و نخواهد بود . این هدف نهایی مردم ایران را هر کسی یا هر شورایی با هر عنوانی به بازیچه بگیرد یا در صدد انحراف آن برآید یا به طمع آلاف و الوفی از حاکمیت ، نادیده بگیرد ، در فردای ایران آزاد هیچ نقشی نخواهد داشت و نامش در سیاهترین صفحات تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط خواهد شد .
زنده باد آزادی
پاینده باد ایران
برقرار باد یک حکومت دموکرات و سکولار با اتکا به آرای همه ایرانیان

* راستی این آقای مهاجرانی در لندن چکار می کند ؟

2 comments:

  1. Man barha goteh va neveshteh am ke MELATE IRAN nabayad arman haye azadi-khahi va democracy talabie khod ra dar ghalebe chaharchoobe jonbeshe sabz va afkare MOBHAME aghayan Moosavi va Karroubi gharar dahand, va agar yek chenin eshtebahi ra mortakeb shavand kam az eshtebahe nasle gozashteh dar entekhabe jomhurieh eslami nakhahad bood va zarbehe mohleki be ARMAN HAYE MELATE BOZORGE IRAN vared khahad kard.
    Dr.Ali Reza Assar

    ReplyDelete
  2. مرگ بر خامنه ای، لعنت بر خمینی، زنده باد آزادی
    زنده باد مقاومت برای سرنگونی رژیم پلید آخوندی

    ReplyDelete